Sunday, April 3, 2011

...tHink aBout it...

Posted by aTinn sHiraRa aNje at 9:21 AM
..THINK ABOUT IT..

dlm blog nie ak nk luahkan smething,xtau la pnting ke x kn..ak nk cte tntg penilaian diri ak dgn org yg ade sekeliling ak nie..sape2 je la,ak xksah pn spe..huhu..ak nk mle dgn perkataan MEMAHAMI..ape sbnarnye mmhmi ?? 
mmhmi tu bkan ke mksdnye kte kne mmhmi hati seseorg dgn sedlm dlmnye bkan je pada luaran..luaran hati tu xpnting tp yg pnting dlaman hati tu tntng prasaan seseorg..sbb mmhmi hati nie pnting mcm kte jge hati seseorg..
ak bkan ape ak nk cte jek sbb nie brlaku pd ak dn pd sape2 je kat dunia nie..prlu ke kte mmhmi hati org lain sdangkan hati sndiri org lain xambil pduli...??
sbb org lain pkir dyeorg dh pham sgt hati kte tp sbliknye tak tau ape pon..btol x??
sbb org lain lbih pntingkn prasaan dia sndiri dgn org yg lbih rapat dgn dia tp kte??
kte nie seolah2 mcm terpinggir,xambil pduli...sdngkan kte slalu ingat kt dyeorg..
tp dyeorg ade ingat kt kte nie??kte nie mcm smpah je,ble kte dperlukan dyeorg mncari,tp ble dh brjmp dgn org yg lbih baik dr kte,dyeorg tngalkan kte seolah2 kte nie mcm xwjud kt dunia nie..mcm kte dgn dyeorg xpnh brlaku ape2 la..dyeorg pon rase mcm dyeorg dh perfect sgt..dyeorg xpnah rase hati kte mcm ne tu dyeorg wat2 tak tau jek mcm memerli,ckp2 belakang..
ak pon tak pham..ak ponxckp ak nie perfect sgt..sb ak tau ak ade jgak wat silap..
ak bleh menilai tingkah laku dn perngai seseorg,tp ak xbleh mnilai diri ak sndiri sbb knp ak ckp mcm tu..??sbb org lain bleh nmpk kbrukan kte dn kelebihan kte,cuma kte je xperasan ape ksalahan kte dn ape klebihan kte ade..btol x ape yg ak ckp??
tp tu sume ak xksah,ak mmhmi  org lain dh ckup bg aku..
ak xksah lau org lain xpnah mmhmi aku sbb ak xpnting..
ak juz syg mak aku dan kwn rapt ak kt kmpung je sbb dyeorg je mmhmi ak dr dlu smpai skrg,dyeorg sgale2nye bg aku..
lau dyeorg xde dlm hdup aku,xde mknenye ak hdup kt dunia nie..
dlm kisah aku nie,ak bkan nk perli spe2..sbb sume org baik dgn ak wlaupon blakang ak dyeorg lain kn..tu ak xksah pon sape kwn2 ke,keksih ke,keluarga rpt ke,sdare mara ke,tu sume xpnting pon sbb keikhlasan yg pling pnting dlm prhubungan seseorg..

..... RENUNG2KAN .....

adoyai ngntok ar..k la nk tdow la..nnt kte smbung cte la k..huhu
ade mse lapang bru ak smbung blek..hehe
nite..mmuah






0 comments:

Post a Comment

 

..aTin sHinraRa aNje.. Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez